Hiszek a bloggerkedésben. Hiszem, hogy a blog lényegi tartalommal szolgál, amely megfelelően tájékoztatja, szórakoztatja és okítja az embereket. A blognak igenis helye van az online sajtóban, legyen szó bármilyen témáról. Ebből adódóan egy Blogger Day-nak fontos küldetése van, de a Cosmopolitan által szervezett esemény csak elhazudja és hitelteleníti azt. A szakmaiság szemszögéből nézve lássuk, hol bukott meg az esemény.
- A téma: beauty, fashion és lifestyle(ish)
A blogger újságírói munkát végez az online médium szabályai alapján - ezt nem érdemes elfelejteni. (Persze a legtöbben megúszósan kibújnak ez alól.) És mégis a kiemelkedő bloggereket melyik kategóriákban keresik? A Beauty, fashion és lifestyle témaköreiben. Hol vannak a jó kis hobbiblogok? Az utazással, a kultúrával, a közélettel, a politikával, vagy felőlem akár a bulvárral kapcsolatos blogok? Az élet nem csupán smink és cipő, a társadalmi szerepvállalás, a minőségi szabadidő eltöltése ennél sokkal fontosabb. Természetesen nem azt mondom, hogy ezeknek a divatos-szépségápolásos blogoknak nincsen helyük, mert igenis van, de ne ez a téma tegye ki egy ilyen esemény 98 százalékát.
A Blogger Day név kötelez, hogy a piacon fellelhető összes témájú bloggal foglalkozzanak. Ha mégsem, javaslok egy gyors névváltozást Fashion, Beauty and Lifestlye Blogger Day-re.
- Reklám, reklám, reklám
Naivan azzal az elhatározással mentem oda, hogy én vagyok az áru (vagyis a blogom), amelyet az ott megjelenteknek el kell adnom. Ennél nagyobbat nem is tévedhettem volna. Én voltam a vevő, az ott megjelent kiállítókat nem érdekelte a munkám, mert ők akarták rámsózni a saját terméküket. Ennyi nyereményjátékkal egy helyen még nem találkoztam. Szinte mindegyik kiállítói stand azt akarta, hogy fotózkodjam a termékükkel és osszam meg a közösségi médiában, természetesen a megfelelő hastagekkel ellátva. Most gondoljatok bele, ha csak mondjuk 10 1000 követővel rendelkező blogger osztja meg az adott terméket a felületein, már mennyi emberhez jutottak el. És mit kap cserébe a blogger? Egy nyamvadt terméket. Más esetben ilyenért a cégek több ezer/százezer forintot fizetnek, most meg elég volt egy darab csokiszelet.
- Az előadások
Meghívtak egy csomó húzónévnek számító tartalomgyártót, majd adtak nekik 15 percet, hogy valamit mondjanak a témájukról. A 15 perc nagyjából semmire nem elég, a sok húzónévvel és a rövid előadási idővel kaptunk egy "nesze semmi, fogd meg jól"-t. De azért volt, akik próbálkoztak, akik ennek ellenére át tudtak adni valamit a témával kapcsolatban. Név szerint Oravecz Nóra (nem kedvelem kimondottan, de az tény, hogy az énmárkához nagyon ért), Schiwert-Takács László, az RTL kreatív producere (aki annak ellenére, hogy szennyműsorokat gyárt, okosakat mondott) és Dr. Újszászi Bogár László retorikatanár. Úgy vélem, több értelme lett volna a hosszabb előadásidővel, témábavágó megközelítéssel de kevesebb fellépővel rendelkező programnak.
A többi előadás teljesen haszontalan és értelmetlen volt. Leginkább arról szólt, hogy legyél egyedi, dolgozz sokat, de amúgy engedd meg, hogy bemutassam, én (az előadó) mennyire menő vagyok.
A sok negatívum ellenére biztosan felmerül benned a kérdés, szerintem milyen lenne egy professzionális, hiteles blogger day. Az alábbi pontokban tudnám összefoglalni:
- Valamilyen újságírói szövetség, esetleg hírekkel dolgozó újság rendezi
- Az előadások párhuzamosan futnának. Lennének kezdőknek és haladóknak szánt témák
- A bloggert aktívan bevonják a témába workshopok által
- A díjakat nem csak a fashion, beauty és lifestyle témában osztják ki.
- Mellőznék a házigazdák, az interjúztató és az előadók közti smúzolást. Senki nem kíváncsi, mennyire szeretik egymást.
- Visszaszorítani a kiállítókat.